Indien u zich meldt bij één van onze bloedafnameposten, incllusief de ziekenhuislocaties, dan dient u de volgende zaken mee te nemen:
- Het aanvraagformulier van uw huisarts, specialist of verloskundige
- Voor de ziekenhuislocaties de betreffende patiëntenpas / stickers
- Een geldig verzekeringsbewijs
- Een geldig identiteitsbewijs
Zonder deze gegevens kunnen wij u helaas niet van dienst zijn. Sinds 1 januari 2006 zijn alle zorginstellingen namelijk verplicht om alle gegevens van een patiënt te controleren op juistheid.
Soms is het nodig dat u voor de bloedafname nuchter bent. Dat wil zeggen dat u vanaf 22.00 uur de avond voorafgaand aan de bloedafname niets meer mag eten en drinken, behalve water. Uw arts bespreekt dit in de meeste gevallen van tevoren met u.
U kunt aan de balie of aan de medewerker die u gaat prikken melden dat u angst heeft om geprikt te worden. Er wordt dan extra tijd en aandacht aan u geschonken om u te helpen.
Gebruik voor de opvang van urine een steriel urinepotje. Deze zijn verkrijgbaar bij
uw huisarts, apotheek of bij een van de bloedafname-locaties.
Vervelend dat u een klacht heeft. Op onze website (klik hier) vindt u de informatie die u nodig heeft om een klacht in te sturen.
Na ontvangst van uw klacht nemen wij deze zo spoedig mogelijk in behandeling en ontvangt u bericht van ons.
a) Bij klinisch patiënten duurt het gemiddeld ongeveer 2 tot 3 uur voordat de uitslagen van een routine aanvraag bekend zijn. Voor CITO’s is dit circa 1 uur.
b) Bij poliklinische aanvragen en de aanvragen van huisartsen worden materialen die voor twaalf uur in het lab arriveren dezelfde dag nog geanalyseerd en gerapporteerd.
Het is niet mogelijk om online een afspraak te maken. Neem eerst contact op met uw behandelend arts.